Nachtvispas informatie

Informatie Nachtvissen HSV Sint Anthonis

Legaal nachtvissen

Het is toegestaan om het hele jaar door ’s nachts te vissen op onze vijvers. Hiervoor is het wel nodig om in het bezit te zijn van een nachtvispas van onze vereniging. Om het voor de omwonende rustig te houden, voor de leden nog toegankelijk, is er besloten maximaal 35 ‘vaste’ nachtvispassen en 2 roulerende nachtvispassen uit te geven. Om voor een vaste pas in aanmerking te komen word je eerst op een wachtlijst geplaatst. Door het grote animo is de wachtlijst behoorlijk gegroeid en is de doorlooptijd op het ogenblik ± 4 jaar. Om dit wachten wat te bekorten, worden er 2 roulerende nachtvispassen uitgegeven. Deze zijn te gebruiken van Maandag 9:00 t/m donderdag 20:00uur. Met een roulerende nachtvispas kan men dus max 3 nachten achter elkaar vissen.

De stekken voor het nachtvissen zijn aangeven aan de waterkant. Niemand heeft het recht om een stek te reserveren en het is niet de bedoeling dat er word voorgevoerd. Doe je dit wel en zit er iemand op je stek heb je pech gehad. We hebben als visser ten alle tijden respect voor de omgeving, vissen en wandelaars die voorbij komen. Wij zijn te gast daar, dus we moeten ons ook als gasten gedragen en er ook voor zorgen dat we ons afval mee nemen naar huis nemen. Zeker niet laten slingeren aan de waterkant. Verder ter alle tijden respect hebben voor de vangsten, ook als dit niet de gehoopte karper is.